UA-47015413-1 CaDıNıN DüNYaSı: Eşimin Doğum Günü İçin Yaptığım Pasta :)

3 Ocak 2014 Cuma

Eşimin Doğum Günü İçin Yaptığım Pasta :)

Uzun zaman blogla aram yoktu ;) başka başka deneylerle uğraşıyordum.. Mutfak ve el işleri.. Tabi bu arada evlendik okul bitti filan.. Bu blog şimdi eşim olan bitanem için biz taa sevgiliyken ortaya çıkmıştı.. Düşündüm, baktım, gördüm şimdi de böyle olsun istedim güzel paylaşımlar devam etsin bana da kolay gelsin ;)

İnternette uzun araştırmalar sonucu evde yapmaya karar verdiğim ve mutfakta biraz uzun deneyler sonucunda çoook beğendiğim güzel bir pastamız oldu..

Pandispanya Kek Tarifi:
5 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından 1 parmak eksik un
1 paket kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 kahve fincanı ılık su

-Kakao, un ve kabarma tozunu eliyoruz. Bir kapta yumurta aklarını ve yarım su bardağı şekeri koyuyoruz, çırpıyoruz çırpıyoruz 3-4 katı kadar kabaracak..
-Ayrı bir kapta yumurta sarılarının üzerine de kalan yarım su bardağı şekeri ilave ediyoruz ve çırpıyoruz çırpıyoruz sarıların rengi açılana kadar çırpıyoruz..Suyu vanilyayı ekliyoruz çırpıyoruz.. Un, kakao, kabartma tozu karışımını ekliyoruz çırpıyoruz.
-Kakaolu karışımı yumurta aklarına ilave ediyoruz ve kaşık ya da spatula ile karıştırıyoruz. (mikser kabarmasına engel olmasın)
-Ben 26cm kelepçeli kalıp kullandım içine yağlı kağıt koyup karışımı döküp 175 derece ıstılmış fırında pişiriyoruz.
-Keki 3 parça kullanıyorlar ama benim gözüme geceyarısı yaptığım için herhalde :) ince geldi 2 parça kestim ve öyle kullandım ama iyi valla :)


Şimdilik keki yazdım yoruldum ;) Ganaj ve ara katı resimlerini daha sonra ekleyeceğim ve yazacağım.. Yapmanızı şiddetle tavsiye ederim arkadaşlar demekki isteyince herkes yapabiliyormuş denedim ve gördüm siz de bu lezzetten mahrum kalmayın deneyin sağlıcakla kalın :)

Hiç yorum yok: